داستان کوتاه قدرت بسیار عجیب عشق

داستان کوتاه قدرت بسیار عجیب عشق

ماجرا به مردی به‌نام جانگ یوهوا برمی‌گردد که همسرش از سال ۲۰۰۰ میلادی طی حادثه‌ای به کما می‌رود، اما این مرد کشاورز چینی با تلاش‌های مستمر خود همسرش را که سال‌ها در اغما بود و زندگی گیاهی داشت، به‌هوش آورد. او ۱۱ سال هر روز برای همسرش آواز خواند تا نهایتا حال همسرش به‌صورت معجزه‌آسایی تغییر کرد.
همسر جانگ به علت سانحه‌ای پزشکی، از سال ۲۰۰۰ زندگی گیاهی داشت. جانگ از مشاهده‌ی این‌که همسرش در کماست به شدت غمگین بود، اما از آن‌جا که دیگر نمی‌توانست هزینه‌های بیمارستان را پرداخت کند، ناگزیر همسرش را به خانه آورد. او می‌گوید پولی برای مداوای همسرش در بیمارستان نداشته، ناامید بوده، اما باور داشته که همسرش آواز خواندن او را دوست دارد. بنابراین هر روز برای او آواز «محبوب در قلب من» را خوانده است. این آواز برای چندین سال تنها پل ارتباطی جانگ با همسرش بود.
با گذشت ۶ سال، جانگ یوهوا متوجه شد که پس از خواندن آواز، قطره‌های اشک در گوشه‌ی چشمان همسرش جمع می‌شود، اما او همچنان بی‌هوش است. جانگ باور داشت که همسرش رو به بهبود است و برای همین به آواز خواندن و گفت‌وگو با او ادامه داد. بعد از ۲ سال، همسر یوهوا زیر لب زمزمه کرد و سرانجام از اغما بیرون آمد.
از این لحظه زندگی برای کشاورز چینی به شکل سریال «آیینه» شیرین شد. همسر یوهوا در سال ۲۰۰۸ یک نوزاد دختر سالم به دنیا آورد. این زن واقعا مصمم بود تا محبت همسرش را جبران کند و با تولد نوزاد دختر این زوج چینی، امید بار دیگر به خانواده‌ی آن‌ها بازگشت. او هنوز هم هر روز شعر «محبوب در قلب من» را برای همسرش می‌خواند، اما این بار زن و شوهر هر دو در کنار یکدیگر این آواز را زمزمه می‌کنند.

 

برگرفته از کتاب فرهاد که باشی همه چیز شیرین است، نوشته‌ی سعید گل محمدی.
نگاره: Sunrisepiano.com
گردآوری: فرتورچین

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده